godis sugen...

väldigt tråkig dag idag... jag är som ett barn. Jag går runt och säger att jag inte har något att göra.Jag har nu legat och sovit en stund i soffan och vaknade med värsta godis suget.... MMMMarabou... choklad, sura sodapops, kola, choklad och mer choklad.. jag har till och med kollat godis på internet.

Hittade lite fakta om choklad:  Om man ovanpå en god och riklig frukost dricker en stor kopp choklad, bör matsmältningen vara fullständigt avslutad tre timmar senare, och man kan äta middag med god aptit. / Brillat-Savarin, Smakens fysiologi, 1825
chokladdrickareDet är många som genom århundradena har sagt att choklad har förmågan att höja könsdriften.

Madame du Barry gav den till alla sina älskare och Montezuma konsumerade alltid stora mängder choklad innan han besökte sina fruar.

 På 1700-talet ansågs choklad ge upphov till så våldsamma passioner att det funderades på att förhindra munkar från att dricka den.
Doktor Louis Lemery från Blegny, Belgien, konstaterade 1702 att chokladen hade förmågan att väcka kärlekslustarna. Samtidigt som den också hade förmåga att hjälpa de olyckliga som var offer för den kanske värsta av alla "galanterifientliga sjukdomar"; bristande motståndskraft mot köttsliga lustar. "I chokladen finner de ljus, tröst och utlopp" skrev Dr Lemery.

I en artikel i "The Spectator" i maj 1712 varnades läsarna:

Jag vill också råda mina kära läsare att vara särskilt försiktiga med hur de blandar romantik, choklad, romaner och liknande upphetsande ting, som jag ser på som mycket farliga...

Man blir inte tjock av att äta choklad. De flesta födoämnen som är avsedda att ätas som njutningsmedel ger fetma om konsumtionen är hög. Allt beror på mängden. Det är inte troligt att en person äter ett kilo choklad om dagen för att stilla sin hunger. Choklad innehåller visserligen 500 kalorier per 100g men bantning idag är inte baserat på räknandet av kalorier.
Det märkliga är att många människor bekymrar sig ifall de äter ett par chokladbitar fastän de två timmar tidigare åt en rejäl portion gräddstuvad potatis eller några skedar lättmajonnäs. Choklad innehåller betydligt färre kalorier än de exemplen.

Choklad allena är tillräcklig näring för en person i vilken ålder som helst.   Fader Labat (1720

Livet är som en chokladask. Du vet aldrig vad du får.   Från filmen Forrest Gump, 1994



Hmm jag undrar om man kan träna Lexie till att gå till affären med en sedel i munnen och sen komma hem med en stoor choklad till mig.... nja, antagligen inte... ha ha

Nu måste jag dra till affären!!!

Kommentarer
Postat av: Beauty by Tanci

Tack :) ja gör mitt bästa! hmm har aldrig testat ögonfransförlängning? Berätta gärna lite mer om de!:)

2009-01-24 @ 20:00:53
URL: http://beautybytanci.blogg.se/
Postat av: isabissa

heeejj!!! passa dig nu har jag hittat hit :) verkar som det hänt en del sen sist vi pratades vid du...ta väl hand om dig! kraaaaaam!!!!

2009-01-24 @ 21:22:52
Postat av: Linda

tja jobbarkompis.. gott med choklad..och coca cola light.. ha ha ha

2009-01-25 @ 02:00:33
URL: http://lindanorsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0