Uppdrag granskning.

Idag har jag mest varit hemma.. ganska skönt med en slappar dag. Dock skulle jag väl kanske hellre ha en massa jobb på salongen.. men, men vad gör man. Det har iaf ringt några stycken och bokat tider för behandlingar vilket är väldigt positivt.

Jennica har varit borta hela kvällen idag. Först var det barnkören och sen var det Mixat. Så hon tillbringade hela kvällen i församlingshemmet. Hon var på ett strålande humör när hon kom hem så jag tror det där var väldigt bra för henne. Jennica är ju väldigt aktiv och behöver saker att göra. Vi har oxå bestämt att på tisdag ska både Liam och Jennica få börja på gympa.

Just nu sitter jag och tittar på Uppdrag granskning. FY!! Det handlar om gathundar i spanien. Det är nog det värsta jag sett. De är ju sjuka och blir inlåsta i bilar trots värmen.

 Några hundar hade t.om ätit små hundvalpar. Man får se sjuka och skadade hundar och kärringen som har hand om allt det där bara står där och tycker att det är ok. Allt hon tänker på är att tjäna pengar. En hund hade stora blödande sår på benen.. vem som helst kunde se att hunden led och att det nog var risk för avlivning men kärringen sa att hunden hade det jättebra för.. alla hundar som äter lider inte! Jag blir så upprörd, skulle vilja åka dit och göra samma sak med kärringen som hon gör mot hundarna.. så får vi se hur häftigt hon tycker det är då.
Men jag tycker det är jättebra att tv tar upp det här för nu har ju även tv i Spanien uppmärksammat detta.. så man får ju hoppas hon åker dit ordentligt på det här.
Nu varnar de ju oxå att man INTE ska adoptera en hund från utlandet.. de flesta av dom har någon sorts smitta som även kan sätta sig på oss människor. Kärringen i Spanien säger att alla hundar är vetrinär besiktade.. grejen är ju bara att, de är inte det.. hon skriver ju intygen själv.

Nu är det snart läggdags för mig..Jennica sover redan.. ha ha det blev en hård dag för henne, men Liam är vaken och ligger som vanligt i sin säng och kramar en lastbil. :) Jag har gett honom mjukisdjur för att krama det istället.. men det duger inte åt honom. Nej, det ska vara en lastbil, helst med släp oxå. :)

Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0