Vilken dag.. suck

Man kan nästan tro att det är fredag den 13:e idag.. men det var ju nägra dagar sedan. Fast den kanske kom senare till mig än för andra...
Inatt blev det jättekallt hemma.. värmen pajade för några dagar sedan och det har bara blivit kallare och kallare. jag fick sova med kläder på för att inte få köldskador. När vi vaknade kan det inte ha varit många grader i huset..
Barnen ville inte gå upp ur sängen för de frös så.. men jag fick upp dom til slut. Vi fixade frukost och sen var det bara att stressa till dagis och lämna Liam och sen skulle vi till skolan och lämna jennica. På dagis var vi redan sena så jag försökte lämna honom snabbt så vi skulle komma iväg till skolan. Japp, då hände det som inte fick hända.. bilbatteriet la av. Det var helt omöjligt att få igång bilen. Jag ringde pappa och han lovade att komma och hjälpa mig på en gång.. men oj vad jag och jennica frös...
Jag fick till slut iväg jennica till skolan och jag lånade pappas bil och åkte till cafét och tog en fika. Det var skönt att sitta och värma sig där och få i sig en kaffe. Jag skulle inte ha några kunder idag så jag tog det ganska lugnt.
Då fick jag sms av linda som frågade om jag kunde färga fransar på en tjej. Inga problem tänkte jag..
Men just när jag skulle fixa kunden så ringde de och sa att de skulle komma och fixa värmen hemma. Jag blev tvungen att be kunden vänta medan jag drog hem och öppnade dörren så de kom in....
Det blev stressigt men jag hann tillbaka till kunden innan hon tröttnat och gått hem.

Nu har jag försökt få upp värmen här hemma.. de fixade pannan men det tar tid innan värmen kommer upp till behaglig temperatur så jag har tänt över 30 ljus i vardagsrummet och vi sitter med massa kläder och täcke över oss.

Imorgon blir det nog bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0