Dikter jag hittade...

Mister du pengar, mister du inget.
Mister du vänner, mister du något.
Mister du kärlek, mister du mycket.
Mister du hoppet, mister du allt!

Kom inte med blommor till min grav när jag dött
kom med dom när jag lever
Spela inte min favoritlåt till minne av mig
spela den för mig så jag kan höra
Fäll inga tårar för att jag är borta
utan gläds med mig när jag ännu är här
Nej gör ingenting vid min grav
jag är ju ändå inte där

Dagarna kommer... dagarna går
Det enda vi vet är att tiden består
Men det ska du veta att tid är som sand
den rinner så lätt ur den varmaste hand
Så lev ditt liv väl och gör vad du vill
för tiden står ju inte still
Och när du levt och gjort allt du ska
då kan du gå vidare och ändå må bra


   (Jag har inte skrivit dom själv)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0