Kvinnor från Venus, män från Mars

Visst är det konstigt att män och kvinnor är så olika.  Man kan tro att man pratar om samma sak men inser sen att man hade uppfattat allt på helt olika vis.
Killar pratar med ord och tjejer med kroppen.
Jag är en typisk tjej.. jag kan säga klassiska saker som "oj vad tjock jag är" bara för att han ska säga "nej du är så fin". Jag har svårt att säga saker rätt ut, istället pratar jag runt det och ger hintar så han ska förstå.. men det gör han ju aldrig.  Jag blir arg på mig själv att jag är sån, samtidigt som jag blir arg på honom att han inte förstår att när jag säger "jag är så godis sugen" så ska han föreslå att vi köper lite godis.
Jag tycker om att bli ompysslad och vill gärna att killen ska visa att han bryr sig.. även om man känt varandra länge. Medan killen i sin tur tycker att han behöver inte visa det längre för det ska vara självklart att jag vet att han bryr sig utan att han behöver visa det eller säga det. Jag är en tjej som behöver höra det.. om och om igen.
Märkligt det där.


Folk säger - ett ögonblick..........
Folk säger - han kommer snart.....
Folk säger - snart är hon tillbaka.........
Folk säger - Jag går ut en stund........

Enligt gällande statliga och kommunala regler går det:

· Fyra ögonblick på en strax.

· Två straxar på en snart.

· Två snartar på en stund.


FOTNOT:
Ett ögonblick = 3 minuter
En strax = 12 minuter
En snart = 24 minuter
En stund = 48 minuter

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Du tror inte att killarna hör det dom vill höra, han kanske inte orkar åka till kiosken :-))???

Skämt o sido, jag har läst boken och visst stämmer mycket i boken, jag antar att du läst boken efter vad du har skrivit i inlägget??

2009-02-12 @ 19:47:43
Postat av: Ann-sofie

Du tror inte killar bara hör det dom vill höra, han kanske inte bara orkar åka till kiosken :-))?? Skämt å sido, jag har läst boken om det är den du citerar och visst stämmer det myckat!!

2009-02-12 @ 19:52:01
URL: http://levaharonu.blogspot.com
Postat av: Ann-sofie

Du tror inte bara han hör det han vill höra, han kanske bara inte orkar åka till kiosken?? Skämt å sido, jag har läst boken och tycker mycket stämmer.

2009-02-12 @ 19:58:29
URL: http://levaharonu.blogspot.com
Postat av: Ann-sofie

Vilket tjat, blev nåt fel på min dator när jag skulle skicka iväg kommentarerna, nu vet du ju ia alla fall vad jag tycker :-)).

2009-02-12 @ 20:03:48
URL: http://levaharonu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0