Silicon Bröst!

Då var allting klart då. Hurra äntligen!!
Igår morse vaknade jag tidigt.. jag gick upp och duschade i nån illa luktande tvål som tar bort bakterier. Jag tänkte att jag måste ju äta lite frukost så jag gjorde kaffe och en macka. Det gick verkligen inte att få ner... jag höll på att spy. Min mage var verkligen i uppror för att jag var så nervös.
Min kollega Linda hämtade mig vid 8 och körde mig sedan till örebro.. till plastikkirurgen.

När jag kom in på kliniken fick jag först sitta och vänta i något som nästan såg ut som ett privat vardagsrum. Det var jättemysigt men jag kunde ändå inte slappna av. Kirurgen Dr Lars B. kom sedan och hämtade mig och visade mig in i ett litet rum där jag skulle få hänga av mig alla kläder. Han berättade att jag endast skulle ha trosor och strumpor på mig.. ha ha oj vad sexigt.. ha ha..  jag gjorde som han sa och jag måste säga att man känner sig ganska utlämnad när man sedan springer runt utan kläder och får ställa sig framför en kamera för att de ska ta "före" bilder.

Efter fotograferingen ritade Dr. Lars B. med en svart tusch penna på mig, hur han skulle skära och så. Oj, jag tror hjärtat gjorde några volter inne i bröstet.
Sköterskan kom sen och visade mig in till operations salen.. jag fick lägga mig på britsen och fick en filt över mig.
Jag är ju nålrädd så när doktorn började sätta en infart i handen på mig fick jag titta bort. Jag tycker det är hemskt. Det kändes heller inte bättre när han sedan berättade att de skulle ge mig en spruta i låret och 2 sprutor i varje bröst...fy tänkte jag.. sedan kände jag att doktorn började ge mig lugnande genom handen... armen blev alldeles kall.. jag kände hur varenda muskel slappnade av..sen somnade jag!

Jag vaknade till ett par gånger under operationen men somnade lika snabbt igen. Jag kommer endast ihåg att sköterskan en gång klappade mig på kinden och sa att nu var det ena bröstet klart.
Operationen tog ca 2 timmar.. och när det var klart hjälpte sköterskan mig in till "mitt" rum igen och där fick jag ligga och vila i några timmar.  Sedan kom mamma och pappa och hämtade mig! Skönt att komma hem!

Jag har nu sovit en natt hemma efter detta och det var nog den värsta natten i mitt liv. Jag har haft ont överallt och inte kunnat sova. Men jag tycker absolut att det var värt det! Nu knaprar jag alvedon och Citodon så det ska nog bli en God Jul här iaf!! :)

Jag har ju ännu inte sett dom.. så jag vet ju inte om jag är nöjd.. men på julaftonsmorgon får jag ta bort bandaget och duscha!! Ha ha det blir att öppna en julklapp tidigt på morgonen det! Spännande!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0