jobbiga dagar

Oj vad allting har strular här sista tiden..  Det började med att bilen gick sönder. Lämnade in för lagning och det visade sig att det var stora fel på den och kommer kosta över 20 000kr att laga. De pengarna finns inte så nu får vi se hur det blir. Skit, man är ju så bil beroende.
I söndags fyllde liam 5 år och vi skulle ha kalas med släkten. Vi hade jätte mysigt på morgonen och jag gjorde frukost på sängen åt honom. Sen upptäcke vi att våran ena råtta "Gucci" verkade sjuk. Där ser man att det spelar ingen roll hur stort husdjuret är, man fäster sig lika mycket ändå. Både jag och barnen blev ledsna... Gucci hade fått slagsida och kunde inte resa på sig. Vi försökte få i henne lite mat och vatten men hon verkade inte så intresserad. Jag tog ut henne ur buren och hade henne hos mig hela dan för att se om hon skulle piggna till.... men det gjorde hon inte. Så igår gick jag till vetrinären med henne och det visade sig att hon hade fått hjärnblödning. Tydligen är det ganska vanligt på råttor. Vetrinären sa att det tyvärr inte fanns något att göra så jag valde att avliva henne. Jag var riktigt ledsen och tyckte även synd om den råttan som blev kvar. Hon blev ju så ensam. Som tur va så fick jag tag i ett par som har råttor och som kunde tänka sig att ta över Chanel så hon fick flytta hem till dom på en gång.
På eftermiddagen igår när jag hämtat barnen från dagis och skola så hade vi en liten begravning för Gucci. Jennica grinade... la Gucci i en låda och la sedan i ett snöra hon kan leka med, mossa så hon kan hålla sig varm, lite rått mat om hon blir hungrig och lite gräs så det luktar sommar.... sen sa hon " hej då Gucci, ha det så kul med de andra rått änglarna".


Ja det har inte varit så kul de senaste dagarna och nu har jag även märkt att jag har laddat hem för mycket till datorn så nu har Telia strypt hastigheten på mitt mobila bredband. Datorn är så seg så jag blir tokig. Men tydligen så får jag upp hastigheten vid månadsskiftet igen... men va sjutton, det är ju jätte länge kvar!

Nu ska jag iväg och jobba..DET är iaf fortfarande himla roligt!! :)


Puss på er, ha en riktigt bra dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0