Gullungarna!

Att städa när man har småbarn är som att skotta snö i snöstorm.. det känns verkligen som att jag inte gör så mycket annat än att städa. Jag höll på och slog in julklappar och efter det ville barnen göra samma sak. Så de slog in sina egna leksaker som de sedan gav varandra. Slutade med att jag nu har julpapper, snören och tejp överallt.

Jag tror Jennica har hamnat i en riktigt trots ålder nu. Barnen bara bråkar med varandra och det är gap och skrik. Häromkvällen när de skulle sova ville Jennica absolut sova inne hos Liam och jag tänkte att vi gör ett försök iaf. Men de busade och sprang ut i vardagsrummet till mig hela tiden. Jag blev mer och mer irriterad och sa till dom på skarpen att nu var det sista varningen sen får dom ligga i varsitt rum. Då slängde Jennica ur sig en fråga "Mamma, vad önskar du dig i julklapp?" Jag var inte på något bra humör och svarade att i år skulle jag nog önska mig snälla barn!
Jag gick ut i vardagsrummet igen och satte mig och det dröjde inte länge föränn Jennica var ute ur rummet och sprang igen... men hon var ganska snabbt tillbaka i Liams rum igen och efter en stund ropade barnen på mig.
Jag gick dit med tanken att nu får det vara nog!! Nu får Jennica lägga sig i sitt eget rum. Men när jag kom dit fick jag en överraskning....
Jennica hade tagit maskeringstejp och skrivit  "Snela ban" (snälla barn) och sättit en sån tejp på sin mage och en på Liam och så stog dom där båda två och ropade "God jul mamma"! Jag kom helt av mig och började skratta. Vem kan vara arg på sånna gullungar??


Kommentarer
Postat av: Erica

Hahahaha, vad underbart!

2008-12-21 @ 00:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0