Annandagen

Då var i stort sett julen över.. jag tycker det går lika fort varje år. Man är så förväntansfull och sen hinner man knappast blinka föränn det är över.
Julen har varit mysig och barnen har njutit i fulla drag. De blev väldigt nöjda med sina julklappar!

Jag däremot fick inte så mycket.. men det blir ju så när man blir äldre antar jag. Men jag fick iaf presentkort till en kamera. Så idag tog jag med mig Liam och drog till Marieberg. Tyvärr var det fler än vi som åkte dit idag... typ resten av sveriges befolkning. Men vi skulle ju bara in på Siba så jag tänkte att det här går nog fort iaf. När vi kom in där gick det väldigt fort att få hjälp, jag valde en kamera och fick med mig ett papper som jag skulle visa upp i kassan. Inte föränn då började jag kolla om det fanns någon kö..... det var den värsta sjuka kön jag sett. Den gick igenom HELA butiken!!! Liam var ändå duktig och gnällde ingenting fast vi stog i kö i säkert över en timme. Jag lovade  honom  när vi nästan var framme i kassan att vi skulle äta på Mc Donalds. Han blev naturligtvis glad och började prata om vad han skulle äta... DÅ får jag se att jag inte har plånboken med mig. Shit. Jag försöker på ett pedagogiskt sätt förklara situationen för Liam, så gör dom ju alltid i Nannyakuten :)  Och säger till honom att vi bestämmer en annan dag då han och jag kan åka och käka på Mc Donalds. Liam börjar gråta och slänger sig ner på golvet och kramar runt min ena fot. Oj, min tur att gå till kassan. Jag ler lite mot tjejen som jobbar där i kassan medan jag får släpa Liam efter mig på golvet.  En tjej går förbi och ska gå ut ur affären.. hon ser naturligtvis inte det gråtande barnet på golvet utan snubblar och ramlar rakt på en vakt som jobbar där.  Jag blir illröd i ansiktet, bad om ursäkt till tjejen (och vakten, fast han såg rätt nöjd ut) och plockar upp Liam i famnen istället medan jag betalar. Jag hör kvinnan bakom mig säga att hon kan inte förstå hur man kan släpa med sig barn ut och handla en sån här dag när det är så mycket folk.  Jag tar min påse med kameran i ena handen, har Liam på den andra armen och springer fort ut ur affären! Jäkla skit Marieberg!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0